Programmi „Õppeprotsessi
juhtimine digiajastul“ kokkuvõtteks võib öelda, et hästi õnnestusid meie
õpetajate Mari ja Riina avatud tunnid. Seal oli praktiliselt näha, kuidas on
võimalik digivahendeid õppe-eesmärgil rakendada. Lisaks tehnilistele vahenditele
kajastasid need tunnid ka uuenenud õpikäsitust, kus tegevused olid üles
ehitatud õppija vajadustest ja aktiivsusest lähtuvalt.
Kui avatud tundide analüüsid
kõrvale jätta, ei ole toimunud süsteemset digikogemuste vahetamist õpetajate
vahel (digivahetund vms). Puuduva haridustehnoloogi ülesandeid on osaliselt
täitnud matemaatikaõpetaja Tiina. Kaasa aitas ka valla IKT-spetsialist Kalev. Kahjuks ei ole kummalgi neist olnud aega selleks, et luua
internetipõhine kalender ja ühisdokumendid, mida näeksid kõik kooli töötajad
(Google Drive).
Tahvelarvutite kasutamise
kalender/graafik on üleval Google Drive`is. Tahvelarvutite kasutamine õppetöös
on viimastel kuudel olnud väga aktiivne. Kohati tekkis juba olukordi, kus mitu
õpetajat oleksid soovinud neid samaaegselt kasutada. Seadsime eesmärgiks, et programmi
kestmise jooksul kasutaksid tahvelarvuteid õppetöös vähemalt 10 õpetajat.
Jõudsime päris lähedale. Regulaarselt on seda teinud 9 õpetajat. Aga kui
vaadata natuke pikemat perioodi ka enne projektis osalemist, siis on tahvleid
õppetöös kasutanud 12 õpetajat.
Tahvelarvutite kasutamise graafik |
Õpetajate hinnangul on
algklasside õpilaste digipädevus päris palju paremaks muutunud. Kui võimalik,
püüame järgmisest õppeaastast alustada arvutiõpetuse tunde esimesest
kooliastmest.
Kahjuks me ei suutnud leida
moodust või meetodit, kuidas kaardistada õpetajate digioskusi ja teha selgeks
koolitusvajadus. Praeguse plaani järgi kavatseme sellest ülevaate saada
arenguvestluste käigus.
Meie kool ja kooli meeskond on
huvitatud osalemisest HITSA programmi teises moodulis „Haridusasutuse
digitaristu arendamine“.
No comments:
Post a Comment